آشنایی با فریم ورک Vue.js

آشنایی با فریم ورک Vue.js

آشنایی با فریم ورک Vue.js

جاوا اسکریپت یک زبان اسکریپت‌­نویسی (یا برنامه­‌نویسی) است که برای افزودن ویژگی­‌های پیچیده (مانند انیمیشن­‌های ۲ و ۳ بعدی، نقشه­‌های واکنش­‌گرا و…) به وب­‌سایت از آن استفاده می­‌شود. برنامه‌­نویسان جاوا اسکریپت به منظور کدنویسی کم­‌تر و رسیدن به نتیجه مورد نظر در کوتاه‌­ترین زمان، از فریم‌­ورک‌­های این زبان مانند Vue ، React،  Angular و… استفاده می­‌کنند. هر کدام از این فریم‌­ورک­‌ها شامل کتابخانه­‌های کوچک و بزرگ به همراه قواعد و دستورات خاص خود هستند و برنامه‌­نویسان برای انتخاب هر کدام از آن‌ها دلایل خود را دارند. شما نیز اگر در انتخاب کتابخانه­‌های جاوا اسکریپت برای یادگیری مردد هستید، ابتدا باید ویژگی­‌های هر کدام را به خوبی بشناسید. در مطالب قبلی درباره فریم‌ورک React Native صحبت کرده‌ایم و در ادامه این مقاله با فریم‌ورک در حال رشد و محبوب Vue.JS آشنا خواهیم شد.

فریمورک Vue چیست؟ ویو جی اس یک فریمروک محبوب جااو اسکریپت است که با آن می توان رابط کاربری های تک صفحه (Single Page Application) ساخت. همچنین به بررسی آینده فریمورک Vue می پردازیم. در مقالات قبلی فریمورک React و فریمورک Angular رو مورد بررسی قرار دادیم و در این مقاله به بررسی فریمورک Vue.js می پردازیم.

Vue js (ویو جی اس) چیست؟

Vue در سال ۲۰۱۳ توسط ایوان یو که در شرکت گوگل مشغول به فعالیت بود ساخته شد. ویو جی اس یکی از کتابخانه های متن باز جاوا اسکریپت است که در سال های اخیر محبوبیت خاصی پیدا کرده است. Evan You در شرکت گوگل از Angular برای توسعه پروژه ها استفاده می کرد. اما طبق گفته خودش خیلی دوست داشت بخش هایی از فریورک انگولار که بسیار به کارش میامد را جداسازی کرده تا بتواند یک چیز سبک تر در اختیار داشته باشد. او دست به کار شد و پس از ۶ ماه موفق شد Vue را ایجاد کند. Vue.js در ابتدا یک فریورک کوچک بود اما در ادامه با اضافه شدن امکانات بیشتر به آن وارد رقابت با React و Angular شد. ویو از نظر عملکرد تقریبا مانند Angular قدرتمند است اما با حجم بسیار کم! شما می توانید از فریمورک Vue برای ساخت اپلیکیشن های تک صفحه ای یا ساخت سایت های در مقیاس بزرگ استفاده کنید. همچنین فریمورک ویو بر پایه Component ها کار می کند. میتوانید از کامپوننت ها در بخش های مختلف پروژه و یا سایر پروژه ها استفاده کنید.

آموزش Vuejs

مهم ترین ویژگی های فریمورک Vue

امروز برای ساخت رابط کاربری های جذاب و پویا می توانید از کتابخانه های مختلف جاوا اسکریپت استفاده کنید اما لازم است تا با ویژگی های هر یک به درستی آشنا باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید در ادامه به بررسی کامل امکانات و ویژگی های Vue.js می پردازیم.

آموزش Vuejs

یادگیری آسان فریمورک Vue.js

یادگیری Vue js بسیار آسان است. یادگیری ویو جی اس برای افرادی که آشنایی ابتدایی با زبان جاوا اسکریپت دارند آسان خواهد بود و با صرف چند ساعت زمان به راحتی می توان اولین پروژه Vue js خود را نوشت. در Vue js بر خلاف فریمورک Angular نیاز به استفاده و یادگیری TypeScript نیست همچنین مانند فریمورک React لازم نیست از شبه کد های HTML در جاوا اسکریپت به صورت نامنظم استفاده کنیم. این موارد باعث خوانایی بالا و آسانی سینتکس Vue نسبت به سایر فریمورک های شده است. همچنین Vuejs در نسخه ۲ بسیار پیشرفت چشم گیری داشته و توسعه دهندگان آن در تلاش هستند تا در نسخه های بعدی کدنویسی Vue را حتی ساده تر کرده و آسانی و قابل فهم بودن آن را بیش از پیش کنند.

 

آموزش Vuejs

مستندات جامع

مستندات Vue js بسیار غنی و قوی است. از از مباحث اولیه و ابتدایی گرفته تا سوالات رایج و نمونه کدها و Api و … اگر قصد آموزش Vue را دارید به راحتی میتوانید تمامی نیاز های خود را در مستندات اصلی Vue پیدا کنید.

 

آموزش ویو جی اس

انعطاف و ادغام پذیری بالا

از کدهای نوشته شده با Vue به راحتی میتوانید در پروژه های دیگر استفاده کنید و این امر را بیش از ۸۰ درصد توسعه دهندگان تایید کرده اند! همچنین ویو نسبت به فریمورک React و انگولار بسیار سبک تر و سریع است.

vue در لاراول

مدیون فریمورک لاراول

احتمالا فریمورک Vue بخش زیادی از محبوبیت خود را از طریق لاراول کسب کرده است. فریمورک لاراول محبوب ترین فریمورک PHP است. استفاده Vue js در لاراول به راحتی انجام پذیر است چون Vue js به صورت پیش فرض در پروژه لاراول وجود دارد. به راحتی میتوان در Laravel با ساخت Component ها Vue از آن استفاده کرد یا برنامه تک صفحه ای ساخت. با توجه به اینکه لاراول استفاده از لاراول را در اولیوت قرار داده و به توسعه دهندگان خود که تعداد آن ها بسیار زیاد است توصیه می کند از Vue استفاده کنند قطعا بخش زیادی از کاربران Vue توسعه دهندگان فریمورک Laravel هستند.

 

شباهت زیاد با Angular بهره مندی از JS

با توجه به اینکه فریمورک Vue با استفاده از فریمورک Angular توسعه داده شده است. در بسیاری از موارد شباهت زیادی به انگولار دارد و همین باعث شده تا بسیاری از برنامه نویسان انگولار به ویو رو بیارند و از Vue استفاده کنند. همچنین Vue.js با توجه به استفاده گوگل از Angular و شرکت فیسبوک از React توسط وابستگان این دو شرکت پشتیبانی نمی شود اما ویو با کارکرد بسیار عالی و انجمن های پرسش و پاسخ فراوان توانسته جامعه آماری مناسبی را برای خود رغم بزند.

بررسی نسخه های Vue js

نسخه ۱ فریمروک ویو جی اس در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و تا به امروز آپدیت های بسیاری برای آن عرضه شده است. نسخه فعلی Vue در هنگام تالیف این مقاله ۲.۶ است. گفته می شود نسخه ۳ Vuejs در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد که قطعا شامل بهبود و تغییرات اساسی خواهد بود مانند افزایش سرعت عملکر و ساده تر شدن کدنویسی و همچنین بازنویسی بخشی از کدها

معرفی کتابخانه های محبوب Vue js

ویو دارای کتابخانه های مختلفی است که کار را برای پیاده سازی پروژه ها با Vue بسیار آسان تر می کنند.

nuxtjs :Nuxtjs چیست؟ یک فریمورک مبتی بر Vue برای ساخت برنامه های تحت وب مدرن. یکی از مهم ترین ویژگی های کتابخانه Nuxtjs ساخت برنامه های SSR یا serverless  با Vue js است.

Vuetify:  ساخت کامپوننت های قابل استفاده مجدد و بهره مندی از متریال دیزاین گوگل از ویژگی های کتابخانه Vuetify است.

یادگیری Vue.js چه پیش نیاز هایی دارد؟

Vue مبتنی بر زبان جاوا اسکریپت است پس باید تسلط نسبی به آموزش جاوااسکریپت داشته باشید. همچنین هدف اصلی ایجاد Vue ساخت رابط کاربری و برنامه های تحت وب است پس یادگیری HTML , یادگیری CSS ضروری است. همچنین تسلط به مسائل برنامه نویسی شی گرا بسیار در ساخت برنامه های حرفه ای به شما کمک می کند.

سئو در فریمورک Vue js

فریمورک Vue به صورت پیش فرض از قابلیت SSR استفاده نمی کند و برای کسانی که سئو برای آنها مهم است شاید مناسب نباشد! اما اصلا جای نگرانی نیست برای اینکه بتوانید با Vuejs سایت ها Serverless بسازید می توانید با استفاده از فریورک Nuxtjs که مبتنی بر Vue است اقدام به کدنویسی برنامه های SSR با Vue.js کنید. برنامه هایی که با به صورت SSR ایجاد می شوند. کد برنامه در سمت سرور Render شد و سپس در اختیار Vue جهت نمایش در Dom قرار می گیرد.

آموزش فریمورک Vuejs

آینده شغلی فریمورک Vuejs

نسخه سوم فریمورک Vuejs قرار است در سال ۲۰۲۰ عرضه شود. با توجه به سبکی و کدنویسی آسان و سینتکس عالی نسخه ۲ Vue انتظار می رود با بازنویسی مجدد فریمورک Vuejs که قرار است رقم بخورد. از اخرین تکنولوژی های جاوا اسکریپت استفاده شده و حجم فریمورک Vuejs بیش از پیش کم تر و سینتکس آن بیشتر بهبود پیدا کند و امکانات بیشتری را برای توسعه دهندگان خود به ارمغان آورد. Vue تا اینجای کار که عالی عمل کرده و انتظار می رود نسخه ۳ آن هم بهترین عملکرد را داشته باشد و روند رو به پیشرفت خود را حفظ کند. قطعا انتخاب Vue برای توسعه رابط کاربری های نوین تحت وب انتخاب هوشمندانه و مناسبی خواهد بود.

نتیجه گیری

فریمورک Vue توانسته از زمان عرضه تا کنون با توجه به حجم بسیار پایین ، یادگیری آسان و سریع و سینتکس عالی و امکانات قوی وارد رقابت با فریمورک React و فریمورک انگولار شده و تا اینجای کار نه تنها رقابت را نباخته بلکه میتوان گفت در حال شکست آن ها است . همه به نسخه ۳ Vuejs که قرار است در سال ۲۰۲۰ عرضع شود چشم دوخته اند. با فریورک Vue می توان رابط کاربری های تحت وب بروزی ساخت و یا استفاده از فریمورک های آن مانند فریمورک Nuxtjs قادر به پیاده سازی برنامه های SSR خواهید بود تا از نظر سئو بهترین عملکرد را داشته باشند. امروزه در ایران و جهان شرکت های بسیاری به دنبال جذب طراحان رابط کاربری پویا هستند و قطعا متخصصان Vue در اولویت قرار دارند و بسیاری خواهان آن ها هستند. پس فرصت را از دست ندهید و آموزش فریمورک Vue js را شروع کنید.

آشنایی با فریم ورک Vue.js

طراحی وب سایت,طراحی وبسایت حرفه ای,طراحی وبسایت فروشگاهی,طراحی وبسایت با وردپرس,طراحی وبسایت با پایتون,طراحی وب سایت چیست,طراحی وب سایت رایگان,طراحی وبسایت بدون کدنویسی,طراحی وب سایت,طراحی وب سایت آموزش,طراحی وب سایت رایگان,طراحی وب سایت تورنتو,طراحی وب سایت با وردپرس,طراحی وب سایت شخصی,طراحی وب سایت چیست,طراحی وب سایت قیمت,طراحی وب سایت با پایتون,طراحی وب سایت فروشگاهی,طراحی وب سایت آموزشی,طراحی وب سایت آموزش مجازی,طراحی وب سایت آموزش رایگان,طراحی وب سایت آموزش,ساخت وب سایت آموزش,ساخت وب سایت آموزشی,آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته,آموزش طراحی وب سایت با وردپرس,آموزش طراحی وب سایت Pdf,طراحی وب سایت رایگان در گوگل,طراحی وب سایت رایگان فارسی,ساخت وب سایت رایگان,ساخت وب سایت رایگان با پسوند Com,ساخت وب سایت رایگان در گوگل,ساخت وب سایت رایگان خارجی,ساختن وب سایت رایگان در گوگل,ساخت وب سایت رایگان فارسی,ساخت وب سایت رایگان با وردپرس,طراحی وبسایت حرفه ای,طراحی وب سایت حرفه ای آموزش,طراحی وبسایت حرفه ای تهران,طراحی وب سایت حرفه ای پیشگام,طراحی وب سایت حرفه ایی,طراحی وب سایت حرفه ای تبریز,طراحی وب سایت حرفه ای در شیراز,طراحی وب سایت حرفه ای در مشهد,طراحی وب سایت حرفه ای در اصفهان,طراح وب سایت حرفه ای,هزینه طراحی وب سایت با وردپرس,قیمت طراحی وب سایت با وردپرس,مراحل ساخت وب سایت با وردپرس,فیلم آموزش طراحی وب سایت با وردپرس,آموزش کامل طراحی وب سایت با وردپرس,آموزش طراحی وب سایت حرفه ای با وردپرس,کتاب طراحی وب سایت با وردپرس,ساخت یک وب سایت با وردپرس,طراحی وب سایت شخصی رایگان,طراحی وب سایت شخصی ارزان,ساخت وب سایت شخصی,ساخت وب سایت شخصی رایگان,ساخت وب سایت شخصی در گوگل,نحوه طراحی وب سایت شخصی,هزینه طراحی وب سایت شخصی,قیمت طراحی وب سایت شخصی,ساخت وب سایت شخصی,مراحل طراحی وب سایت چیست,بهترین نرم افزار طراحی وب سایت چیست؟,کار طراحی وب سایت چیست,طراحی وب سایت وردپرس چیست,طراحی وب سایت اختصاصی چیست,طراحی قالب وب سایت چیست,منظور از طراحی وب سایت چیست,هدف از طراحی یک وب سایت چیست,طراحی وب سایت با قیمت مناسب,طراحی بنر وب سایت قیمت,قیمت طراحی وب سایت فروشگاهی,قیمت طراحی وب سایت حرفه ای,قیمت طراحی وب سایت وردپرس,قیمت طراحی وب سایت شرکتی,قیمت طراحی وب سایت استاتیک,قیمت طراحی وب سایت در تهران,طراحی وبسایت فروشگاهی,طراحی وب سایت فروشگاهی رایگان,آموزش طراحی وب سایت فروشگاهی,تعرفه طراحی وب سایت فروشگاهی,طراحی وب سایت فروشگاهی ارزان,طراحی وب سایت فروشگاهی در تبریز,طراحی وب سایت فروشگاهی در اصفهان,طراحی سایت,طراحی وب سایت,طراحی وبسایت,آموزش طراحی وب سایت,آموزش طراحی سایت,آموزش طراحی وبسایت,طراحی,طراحی وب,وبسایت,#طراحی وبسایت,طراحی وبسایت با php,طراحی وبسایت ورزش۳,طراحی وبسایت چند زبانه,اموزش طراحی وبسایت ۲۰۲۰,اموزش طراحی وب,اموزش طراحی وبسایت با html و css,اموزش طراحی وب سایت,طراحی وب سایت دوزبانه,طراحی وب سایت چندزبانه,طراحی وب سایت چند زبانه,طراحی کردن یک وب سایت,فیلم آموزش طراحی وب سایت,آموزش طراحی وب سایت ارزان,آموزش طراحی وب سایت حرفه ای,اموزش رایگان طراحی وب سایت,طراحی سایت شخصی,طراحی وب,طراحی وبسایت,طراحی وب سایت,فروشگاه اینترنتی,فروشگاه آنلاین,برنامه نویسی,برنامه نویسی نرم افزار,طراحی نرم افزار,اپلیکیشن,طراحی اپلیکیشن,برنامه نویسی اپلیکیشن,اندروید,آندروید,نرم افزار اندروید,اپلیکیشن اندروید,اپ,اپ اندروید,تحت وب,برنامه نویسی تحت وب,برنامه نویسی ویندوز,برنامه نویسی اندروید,برنامه نویسی موبایل,طراحی وبسایت فروشگاهی,طراحی فروشگاه اینترنتی,طراحی فروشگاه آنلاین,طراحی وبسایت خبری,طراحی وبسایت شرکتی,طراحی وبسایت شخصی,طراحی وبسایت آموزشی,آموزش آنلاین,آموزش,طراحی قالب وبسایت,قالب وردپرس,وردپرس,ووکامرس,

http://learning98.ir/ http://freshfile.ir/ http://techexpert.ir/ https://freshfile.sellfile.ir/ http://kishtehransar.ir/ http://golmezerji.ir/ http://MerajShohada.ir https://cafebazaar.ir/app/ir.techexpert.taeensath

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *